Najgorętszy dzień roku we Włoszech wraz z Chórem Kameralnym Akademii Medycznej we Wrocławiu

Po ponad miesięcznych przygotowaniach do konkursu wyruszyliśmy na wyjazd wakacyjny do Gorizii, Padwy, Wenecji, Salzburga, Wiednia oraz na Międzynarodowy Konkurs Chórów „Seghizzi 2010” w Gorizii. Jeszcze nigdy w historii chóru rozczytywanie utworów i przygotowania do konkursu nie przebiegały w takim tempie. Świadczy to o coraz wyższym poziomie artystycznym całego chóru i poszczególnych jego członków. Młodzi chórzyści z rocznym stażem przeszli prawdziwy wokalny chrzest. Na początku wydawało im się, że repertuar jest tak obszerny, że nigdy nie będą w stanie go opanować ale teraz już żadne dźwięki utworów nie są im obce.

Wyjazd rozpoczął się próbą jeszcze we Wrocławiu 13.07.2010 Po całonocnej jeździe autobusem trafiliśmy wprost do Gorizii – miasta, które granica dzieli na dwie części. Jedna znajduje się we Włoszech, natomiast druga na Słowenii. Są tam podobno domy, których połowa należy do Włoch, a druga połowa do Słowenii. I właśnie po słoweńskiej stronie znajdował się nasz hotel.

15.07.2010 pojechaliśmy na koncert do katedry w Lignano Sabbiadoro, gdzie zostaliśmy przyjęci bardzo ciepło… Wysoka temperatura sprawiła, że śpiewaliśmy w strugach potu, wachlując się w przerwach między utworami teczkami. Publiczności na szczęście słońce nie przeszkadzało, co wywnioskowaliśmy po dużych brawach. Nocna kąpiel w Morzu Adriatyckim skutecznie nas ochłodziła po emocjonującym występie.

16.07.2010 odbyły się pierwsze przesłuchania konkursowe w kategorii IIb – pop, jazz i muzyka rozrywkowa. Nasz chór otwierał cały konkurs. Bardzo dobrze bawiliśmy się podczas występu i po nim również, ponieważ popołudniu wyjechaliśmy do Tomlina – jednego z najpiękniejszych miejsc na ziemi. Znajdowały się tam ciekawe jaskinie, mnóstwo zieleni, piękne mostki oraz bardzo czysta rzeczka, do której nie omieszkaliśmy wejść.

17 i 18.07.2010 odbyły się kolejne przesłuchania konkursowe w kategorii Ia – renesans, Id – XX wiek, Ic – romantyzm i III – obowiązkowa. Byliśmy dumni z siebie, że wytrzymaliśmy napięcie i zaśpiewaliśmy najlepiej jak potrafiliśmy. Przez trzy dni przesłuchań słyszeliśmy również bardzo dobre chóry, które jeszcze mocniej zmotywowały nas do pracy. Z niecierpliwością czekaliśmy na werdykt jury, który przyniósł: Złote Pasmo i II miejsce w kategorii III – obowiązkowej za „My song” Ivo Antogniniego, 3 Srebrne Pasma w kategorii Ia – renesans, Ic – romantyzm i Id – XX wiek oraz Brązowe Pasmo w kategorii IIb – pop i jazz. Pełni radości dowiedzieliśmy się, że konkurs w Gorizii jest bardzo prestiżowy i zajęcie na nim wysokiego miejsca daje możliwości na zakwalifikowanie się do innych międzynarodowych konkursów o wysokim poziomie artystycznym i renomie.

19.07.2010 z poczuciem dobrze wykonanej pracy spędziliśmy w nagrodę cały dzień na plaży i pożegnaliśmy się z Gorizią.

20.07.2010 udaliśmy się do Padwy, aby zwiedzić ciekawe zabytki tego miasta.

21.07.2010 swoim pięknem przywitała nas Wenecja i jej urocze wysepki dookoła, z których każda charakteryzowała się czymś innym. Plać Św. Marka z zabytkami przy nim również okazał się zjawiskowy i stał się chętnie fotografowanym obiektem.

22.07.2010 poprzez Alpy dostaliśmy się do Salzburga, który okazał się pięknym miasteczkiem położonym po obu stronach rzeki. Wysoki Klasztor Kapucynów, do którego prowadziło 250 schodów pozwolił obejrzeć całą panoramę miasta.

23.07.2010 przyjechaliśmy do Wiednia, aby spędzić cały dzień na zwiedzaniu pięknych muzeów, ratusza, kościołów i Pałacu Hofburgów. Wspaniałym zajęciem okazało się leżeniu na trawce przed zabytkami, aby łączyć przyjemne z pożytecznym.

24.07.2010 na koniec naszej podróży udaliśmy się do Czech, na Morawski Kres, gdzie zwiedziliśmy dwie jaskinie: Jaskinię Punkva i Jaskinię Kateřinska wraz z jej atrakcjami. Wieczorem byliśmy już w domu.

Wspaniały wyjazd wakacyjny dobiegł końca. Z mnóstwem wrażeń i wspomnień pożegnaliśmy się na 2 miesiące, ponieważ pierwszy koncert w nowym sezonie artystycznym odbędzie się we wrześniu. Wyjazd okazał się wspaniałym zwieńczeniem 10 lat istnienia chóru. Jubileusz powstania chóru obchodzić będziemy 27 listopada 2010 o godz. 17.00 w Auli Leopoldyna, w której odbędzie się wielki dwuczęściowy koncert i na który serdecznie Państwa zapraszamy.